Poster Collection
Logo Collection
Album Artwork Collection
Brand Case Study


『스트레이키즈』 글로벌 정규 앨범 『GIANT』 (2024)
『Stray Kids』 Global Full-length Album 『GIANT』



크리에이티브 레이블 『크로마』 아이덴티티 (2024)
Creative Lable 『CHROMA』 Identity



『앤팀』 투어 아이덴티티 『퍼스트 포 프린트』 (2024)
『AND TEAM』 Tour Identity 『FIRST PAW PRINT』  



『지코』 10주년 아이덴티티 『조인 더 퍼레이드』 (2024)
『ZICO』 10th Anniversary identity 『JOIN THE PARADE』



LG에너지솔루션 BMTS 브랜드 『비어라운드』 아이덴티티 (2024)
LGES BMTS Brand 『B-around』 Identity


『제이디원』 아티스트 브랜드 아이덴티티 (2024)
『JD1』 Artist Brand Identity


『지올팍』 아티스트 브랜드 아이덴티티 (2024) 
『Zior Park』 Artist Brand Identity


『아일릿』 아티스트 브랜드 아이덴티티 (2024)
『ILLIT』 Artist Brand Identity


'illit' is HYBE's third girl group and a five-member multinational girl group that debuted on HYBE's label, BELIFT LAB. The group's name is combines the independent and progressive will "I Will" with the pronoun "It," which means something special, to mean "It can be anything, I'm looking forward to it." FLAKE collaborated with the label to help 'illit' with concepts and orientations, and created visual identities including symbols and logos. We agonized over how to connect the artist's value system to experiences including visual parts and exchanged various opinions. 'illit' symbols are designed in the form of wordmark symbols that combine pixel shapes to match the group name and the artist's concept. Since the unit underlying it is a square pixel shape, it is characterized by being able to create infinite variety of shapes in various combinations, which symbolizes illit's infinite possibilities. FLAKE created planning, visual identities, symbols, wordmarks, key visuals, and guidelines across 'illit's brand identity, and worked on album cover artwork, package design, and promotional design.

아일릿은 하이브 세번째 걸그룹으로 산하 레이블 빌리프랩에서 데뷔한 5인조 다국적 걸그룹입니다. 그룹 이름은 자주적이고 진취적인 의지 ‘I Will’과 특별한 무언가를 의미하는 대명사 ‘It’을 결합해 ‘무엇이든 될 수 있고, 무엇이 될지 기대된다’는 의미로 아일릿으로 지었습니다. 플레이크는 레이블과 협업하여 아일릿의 콘셉트, 방향 설정을 돕고 심볼과 로고를 포함한 비주얼 아이덴티티 전반을 맡았습니다. 아티스트의 가치 체계를 어떻게 시각적인 부분을 포함한 경험으로 연결할 수 있을지를 고민하고 다양한 생각을 주고받으며 의견을 좁혔습니다. 아일릿 심볼은 그룹명과 아티스트의 콘셉트에 맞춰 픽셀의 형태가 결합된 워드마크형 심볼의 형태로 디자인되었습니다. 기본이되는 유닛이 정방형의 픽셀 형태이기 때문에 여러가지 조합으로 무한히 다양한 형태를 만들어낼 수 있다는 특징이 있고, 이는 아일릿의 무한한 가능성을 상징합니다. 플레이크는 아일릿의 브랜드 아이덴티티 전반의 기획, 비주얼 아이덴티티, 심볼, 워드마크, 키비주얼, 가이드라인을 만들고 앨범 커버 아트워크와 패키지 디자인, 프로모션 디자인을 작업했습니다.


What We Did
Market Trend Analysis
Brand Strategy
Creative Direction
Logo & Symbol
Concept & Design keywords
Key-visual Design
Design System
Application Design
Brand Guidelines


Credit
Client : HYBE
Design : FLAKE





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