『스트레이키즈』 글로벌 정규 앨범 『GIANT』 (2024)
『Stray Kids』 Global Full-length Album 『GIANT』
『Stray Kids』 Global Full-length Album 『GIANT』
크리에이티브 레이블 『크로마』 아이덴티티 (2024)
Creative Lable 『CHROMA』 Identity
Creative Lable 『CHROMA』 Identity
『앤팀』 투어 아이덴티티 『퍼스트 포 프린트』 (2024)
『AND TEAM』 Tour Identity 『FIRST PAW PRINT』
『AND TEAM』 Tour Identity 『FIRST PAW PRINT』
『지코』 10주년 아이덴티티 『조인 더 퍼레이드』 (2024)
『ZICO』 10th Anniversary identity 『JOIN THE PARADE』
『ZICO』 10th Anniversary identity 『JOIN THE PARADE』
LG에너지솔루션 BMTS 브랜드 『비어라운드』 아이덴티티 (2024)
LGES BMTS Brand 『B-around』 Identity
LGES BMTS Brand 『B-around』 Identity
『제이디원』 아티스트 브랜드 아이덴티티 (2024)
『JD1』 Artist Brand Identity
『JD1』 Artist Brand Identity
『지올팍』 아티스트 브랜드 아이덴티티 (2024)
『Zior Park』 Artist Brand Identity
『Zior Park』 Artist Brand Identity
『아일릿』 아티스트 브랜드 아이덴티티 (2024)
『ILLIT』 Artist Brand Identity
『ILLIT』 Artist Brand Identity
『아일릿』 미니 앨범 『슈퍼 리얼 미』 (2024)
『ILLIT』 Mini Album 『Super Real Me』
『ILLIT』 Mini Album 『Super Real Me』


LG Life is LG Group's only company-wide communication platform. Flake has worked as a consultant and guide so that LG Life's executives and employees can directly consider and set the platform's mission, vision, and core values through weekly workshops over the next few months. Since then, we have developed the logo and key visuals that can be used throughout the platform, taking advantage of the set creative concept and tone and mood. To maintain consistency of identity for the first three months after the launch, we were in charge of operating the panel design, which is the main platform, and based on the trial and error and results, we worked on the guideline and much design.
LG라이프는 LG그룹 유일의 전사 커뮤니케이션 플랫폼입니다. 플레이크는 플랫폼이 전달하고자 하는 핵심 가치를 설정하고 이후 몇 달간 매주 워크숍을 통해 플랫폼의 미션과 비전, 핵심 가치를 LG라이프를 운영하는 임직원이 직접 고민하고 설정할 수 있도록 컨설턴트와 가이드 역할을 했습니다. 이후 설정된 크리에이티브 콘셉트와 톤 앤 무드를 살려 로고와 플랫폼 전반에 사용할 수 있는 키비주얼 등을 개발했습니다. 론칭 이후 초반 3달 동안 아이덴티티의 일관성을 유지하도록 플랫폼 메인이 되는 패널 디자인 운영 업무를 맡아서 진행하고 그 시행착오와 결과를 토대로 가이드라인 작업과 머치 디자인을 진행했습니다.
Discipline Brand Experience
Client
Scope Market Analysis, Trend Analysis, Strategy, Creative Direction, Logo, Symbol, Concept, keywords, Key-visual, Design System, Application, Guidelines
Client
LG Communication Center
