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『스트레이키즈』 글로벌 정규 앨범 『GIANT』 (2024)
『Stray Kids』 Global Full-length Album 『GIANT』



Stray Kids is a eight-member multinational boy group under JYP Entertainment. FLAKE designed cover art and physical album design for Stray Kids' second full-length album in Japan called 『GIANT』 The new album is Japan's first full-length album in about a year and nine months since 『THE SOUND』. The album topped the iTunes top album chart in the U.S. and achieved the top spot with "the first Japanese album released by a K-pop artist this year." To celebrate the album's release, Stray Kids collaborated with various famous brands locally, including Spotify, Suntory, and Hep Five. It held various promotions and pop-up stores in Tokyo Dome City, Shibuya Tsutaya, New Days, and Miyashita Park, providing various experiences to local fans in various fields. FLAKE used the composition of the members as a key-visual to express the album's theme of inner strength in general and expressed it in a grand and intense screen composition and color.

스트레이 키즈는 JYP엔터테인먼트 소속 8인조 다국적 보이그룹입니다. 플레이크는 스트레이 키즈의 일본 두 번째 정규 앨범 『GIANT』(자이언트)의 앨범 아트 디자인 및 피지컬 앨범 디자인을 진행했습니다. 이번 신보는 일본 첫 정규 앨범 『THE SOUND』(더 사운드) 이후 약 1년 9개월 만에 선보이는 음반으로 미국 아이튠즈 톱 앨범 차트 1위를 기록하며 ‘올해 K팝 아티스트가 발매한 일본 앨범 중 처음’으로 1위를 달성했습니다. 스트레이 키즈는 앨범 발매를 기념해 스포티파이, 산토리, 헵파이브 등 현지에서 여러 유명 브랜드들과 전방위적인 협업을 진행하기도했습니다. 도쿄돔시티, 시부야 츠타야, 뉴데이즈, 미야시타 공원에서 다양한 프로모션과 팝업 스토어를 개최해 각 분야에서 현지 팬들에게 다양한 경험을 제공했습니다. 플레이크는 내면의 강인함이라는 앨범의 테마를 전반에 표현하기 위해 멤버들이 거인이 된 듯한 구도를 키-비주얼로 활용했으며 이를 웅장하고 강렬한 화면 구성과 컬러감으로 표현했습니다.

What We Did
Concept
Visual Direction
Cover Artwork
Album Package
Application Design
Promotion


Credit
Client : JYPJ
Design : FLAKE



크리에이티브 레이블 『크로마』 아이덴티티 (2024)
Creative Lable 『CHROMA』 Identity 



『앤팀』 투어 아이덴티티 『퍼스트 포 프린트』 (2024)
『AND TEAM』 Tour Identity 『FIRST PAW PRINT』  



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