Poster Collection
Logo Collection
Album Artwork Collection
Brand Case Study


『스트레이키즈』 글로벌 정규 앨범 『GIANT』 (2024)
『Stray Kids』 Global Full-length Album 『GIANT』



크리에이티브 레이블 『크로마』 아이덴티티 (2024)
Creative Lable 『CHROMA』 Identity













『앤팀』 투어 아이덴티티 『퍼스트 포 프린트』 (2024)
『AND TEAM』 Tour Identity 『FIRST PAW PRINT』  



『지코』 10주년 아이덴티티 『조인 더 퍼레이드』 (2024)
『ZICO』 10th Anniversary identity 『JOIN THE PARADE』




B.around is a new brand introduced by LG Energy Solution, which has launched its Battery Management Total Solution (BMTS) business in earnest. BMTS is a unique solution for LG Energy Solution that applies various functions beyond the existing BMS (Battery Management System) to solutions for the platform. Flake conducted the identity design by paying attention to B.around's expertise, scalability, and differentiation. The logo type was designed to express the technology and expertise of LG, the brand's parent company, in a firm and concise form, and a signature logo that can be used extensively by developing a symbol containing B.round's own value.


B.around는 BMTS(Battery Management Total Solution) 사업을 본격화한 LG에너지솔루션이 새롭게 선보인 신규 브랜드입니다. BMTS는 기존 BMS(배터리 관리 시스템)를 뛰어넘어 플랫폼을 위한 솔루션까지 다양한 기능을 적용한 LG에너지솔루션만의 차별화된 솔루션입니다. 플레이크는 B.around의 전문성과 확장성, 차별성에 주목해 아이덴티티 디자인을 진행했습니다. 로고타입의 형태는 브랜드의 모회사인 LG의 기술과 전문성을 표현하기 위해 단단하고 간결한 형태로 디자인했고, 이에 B.around만의 가치를 담은 심볼을 개발하여 확장성 있게 사용할 수 있는 시그니처 로고를 만들었습니다.

Discipline Brand Identity
Scope Visual Direction, Logo, Symbol, Concept, keywords, Key-visual. Design System, Guidelines

Client
LG Energy Solution, PRFD




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