

FiftyFifty is a five-member multinational girl group under ATTRAKT, which made a renewal comeback in 2024. FLAKE designed the brand identity of FiftyFifty, a new artist brand. With the meaning of the group name, the logo type was symmetrical, and the original module was rearranged to form FiftyFifty to express the newly born FiftyFifty. After word marks and symbols were determined, we created a logo motion graphic that could show the artist's identity, and later worked together on the mini album design for consistency in the brand experience.
피프티피프티는 2024년 리뉴얼 컴백한 어트랙트 소속 5인조 다국적 걸그룹입니다. 플레이크는 피프티피프티의 아티스트 브랜드 아이덴티티를 디자인했습니다. 그룹명의 의미를 담아 로고타입의 형태가 대칭을 이루도록 했으며, 원 모듈이 재배열되며 피프티피프티를 이루는 것을 통해 새롭게 탄생한 피프티피프티의 모습을 표현했습니다. 워드마크와 심볼이 결정되고 난 이후, 아티스트의 정체성을 보여줄 수 있는 로고 모션그래픽을 만들었고, 브랜드 경험의 일관성을 위해 미니 앨범 디자인을 함께 진행했습니다.
Discipline Brand Identity
Scope Concept, Visual Direction, Artwork, Package, Application, Promotion
Client ATTRAKT
