『스트레이키즈』 글로벌 정규 앨범 『GIANT』 (2024)
『Stray Kids』 Global Full-length Album 『GIANT』
『Stray Kids』 Global Full-length Album 『GIANT』

크리에이티브 레이블 『크로마』 아이덴티티 (2024)
Creative Lable 『CHROMA』 Identity
Creative Lable 『CHROMA』 Identity





Chroma is a global label that creates creativity in authentic, creative ways. It was founded to make a positive impact on the world through all forms of entertainment content that goes beyond music, fashion, and art. Croma values creating a rich youth culture by culturally converging with people from diverse backgrounds, regardless of borders, gender and age. Flake was responsible for designing the overall visual identity of the label, from strategic areas such as the establishment of Croma's value system. We focused on how we could socialize the intangible values and differences that Croma considers important with consistent experience and how we should position Croma in the relevant industries. With the words emphasizing the purity and differentiation of color, Croma is committed to discovering the essence of an artist and making it the dark horse of the scene. By applying the concept of better visible when overlapping lenses, Croma has expressed the spelling of Croma in the form of overlapping lenses. As a center of creative inspiration, Croma serves to provide a new paradigm and always aims to empower underdogs by illuminating them.
크로마는 진정성 있고, 창의적인 방법으로 크리에이티브를 만드는 글로벌 레이블입니다. 음악과 패션, 예술을 넘어서는 모든 형식의 엔터테인먼트 콘텐츠를 통해 세상에 긍정적인 영향을 끼치고자 설립되었습니다. 크로마는 국경과 성별, 연령에 제약 없이 다양한 배경을 가진 사람들과 문화적으로 융합해 풍요로운 유스 컬처를 만드는 것을 중요하게 생각합니다. 플레이크는 크로마의 가치 체계 정립 등 전략적인 부분 부터 레이블 전반적인 비주얼 아이덴티티 디자인 전반을 담당했습니다. 우리는 크로마가 중요하게 생각하는 무형의 가치와 차별점을 어떻게 일관성있는 경험으로 셜계할 수 있는지와 관련 산업에서 크로마가 어떻게 포지셔닝되어야 하는지를 집중해서 고민했습니다.크로마는 색의 순수성과 차별성을 강조하는 말로 아티스트의 본질을 찾아내 씬의 다크호스로 만들겠다는 의지가 담겨있습니다. 렌즈를 겹치면 더 잘 보인다는 개념을 적용해 CHROMA의 철자를 겹쳐진 렌즈 형태로 표현했습니다. 크로마는 크리에이티브한 영감의 중심으로서 새로운 패러다임을 제공하는 역할을하며 언제나 언더독을 조명하여 힘을 실어주는 것을 목표로 합니다.
What We Did
Market Trend Analysis
Brand Strategy
Creative Direction
Logo & Symbol Design
Brand Essence & Value
Concept & Design keywords
Key-visual Design
Design System
Application Design
Brand Guidelines
Credit
Client : CHROMA
Design : FLAKE
크로마는 진정성 있고, 창의적인 방법으로 크리에이티브를 만드는 글로벌 레이블입니다. 음악과 패션, 예술을 넘어서는 모든 형식의 엔터테인먼트 콘텐츠를 통해 세상에 긍정적인 영향을 끼치고자 설립되었습니다. 크로마는 국경과 성별, 연령에 제약 없이 다양한 배경을 가진 사람들과 문화적으로 융합해 풍요로운 유스 컬처를 만드는 것을 중요하게 생각합니다. 플레이크는 크로마의 가치 체계 정립 등 전략적인 부분 부터 레이블 전반적인 비주얼 아이덴티티 디자인 전반을 담당했습니다. 우리는 크로마가 중요하게 생각하는 무형의 가치와 차별점을 어떻게 일관성있는 경험으로 셜계할 수 있는지와 관련 산업에서 크로마가 어떻게 포지셔닝되어야 하는지를 집중해서 고민했습니다.크로마는 색의 순수성과 차별성을 강조하는 말로 아티스트의 본질을 찾아내 씬의 다크호스로 만들겠다는 의지가 담겨있습니다. 렌즈를 겹치면 더 잘 보인다는 개념을 적용해 CHROMA의 철자를 겹쳐진 렌즈 형태로 표현했습니다. 크로마는 크리에이티브한 영감의 중심으로서 새로운 패러다임을 제공하는 역할을하며 언제나 언더독을 조명하여 힘을 실어주는 것을 목표로 합니다.
What We Did
Market Trend Analysis
Brand Strategy
Creative Direction
Logo & Symbol Design
Brand Essence & Value
Concept & Design keywords
Key-visual Design
Design System
Application Design
Brand Guidelines
Credit
Client : CHROMA
Design : FLAKE

『앤팀』 투어 아이덴티티 『퍼스트 포 프린트』 (2024)
『AND TEAM』 Tour Identity 『FIRST PAW PRINT』
『AND TEAM』 Tour Identity 『FIRST PAW PRINT』

『지코』 10주년 아이덴티티 『조인 더 퍼레이드』 (2024)
『ZICO』 10th Anniversary identity 『JOIN THE PARADE』
『ZICO』 10th Anniversary identity 『JOIN THE PARADE』

LG에너지솔루션 BMTS 브랜드 『비어라운드』 아이덴티티 (2024)
LGES BMTS Brand 『B-around』 Identity
LGES BMTS Brand 『B-around』 Identity
