

VinoVerse is a wine NFT startup. FLAKE undertook VinoVerse's brand identity design project, handling the entire process from planning to symbol and logotype design, various application designs including packaging, and the creation of brand guidelines. The VinoVerse symbol clearly expresses the symbolic nature of a wine NFT platform by incorporating a wine glass shape within the inner space of the English initial 'V' of the brand name 'VinoVerse.' The wordmark aimed to create a unique atmosphere that encompasses analog sensibility and digital trends by harmoniously blending smooth curves and modern straight lines.
비노버스는 와인 NFT 스타트업입니다. 플레이크는 비노버스의 브랜드 아이덴티티 디자인 프로젝트를 맡아, 기획부터 심볼 및 로고타입 디자인, 패키지를 포함한 다양한 애플리케이션 디자인, 그리고 브랜드 가이드라인 제작까지 전반적인 과정을 진행했습니다. 비노버스 심볼은 브랜드명 '비노버스'의 영문 이니셜 'V' 안쪽 속공간에 와인잔 형태를 담아, 와인 NFT 플랫폼으로서의 상징성을 명확히 드러냈습니다. 워드마크는 부드러운 곡선과 현대적인 직선을 조화롭게 사용하여 아날로그 감성과 디지털 트렌드를 아우르는 독특한 분위기를 연출하고자 했습니다.
Discipline Brand Identity, Experience
Client VinoVerse
Scope Market Analysis, Trend Analysis, Strategy, Concept, Logo, Symbol, Color Scheme & Usage, Typeface & Usage, Application, LogoMotion, Webpage, Package, Guidelines
Client VinoVerse
