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Brand Case Study









The band Kardi is a five-member rock band formed on the JTBC survival show 'SuperBand 2' and centers around vocalist Kim Yejji. FLAKE undertook Kardi's brand identity project. Kardi's symbol comprises five pieces, representing the five members, and is reinterpreted in a form that traverses 2D and 3D, aligning with the slogan '2D Visual / 3D Sound / 4D LIVE,' drawing inspiration from the German word for 'heart (KARDI),' which is the band's name. The wordmark was designed with a simple and robust design to capture the intense identity of the band and its music.


밴드 카디는 JTBC 서바이벌 '슈퍼밴드2' 출신 5인조 락 밴드로 보컬 김예지를 중심으로 활동합니다. 플레이크는 카디의 브랜드 아이덴티티 프로젝트를 진행했습니다. 카디의 심볼은 5명의 멤버를 상징하는 5개 조각으로 구성되었으며, 밴드명인 독일어 '심장(KARDI)'에서 모티브를 얻어 '2D Visual / 3D Sound / 4D LIVE' 슬로건에 맞춰 평면과 입체를 넘나드는 형태로 재해석되었습니다. 워드마크는 간결하고 단단한 디자인으로 강렬한 밴드와 음악의 정체성을 담아내고자 했습니다.

Discipline Brand Identity, Experience
Scope Market Analysis, Trend Analysis, Strategy, Concept, Logo, Symbol, Color Scheme & Usage, Typeface & Usage, Application, LogoMotion, Guidelines

Client
SGM Records








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