Poster Collection
Logo Collection
Album Artwork Collection
Brand Case Study







Kim Yuna is the vocalist of the South Korean co-ed band Jaurim and a singer-songwriter who has established a unique musical world. FLAKE undertook the identity project for Kim Yuna's personal brand 『Love Yuna』, visually expressing the artist's delicate and elegant sensibility through elegant Art Nouveau plant vine motifs. To ensure effective utilization of the complex logo across various media, FLAKE also developed a tiered reduction system to enhance usability. The newly designed identity will be used in various areas of Kim Yuna's personal branding, including albums and personal channels.


김윤아는 대한민국 혼성 밴드 자우림의 보컬이자 독보적인 음악 세계를 구축해 온 싱어송라이터입니다. 플레이크는 김윤아의 개인 브랜드 『러브유나』의 아이덴티티 프로젝트를 진행하여, 아티스트가 지닌 섬세하고 고풍스러운 감성을 아르누보 양식의 우아한 식물 덩굴 모티프를 통해 시각적으로 표현했습니다. 또한, 복잡한 형태의 로고를 다양한 매체에서 효과적으로 활용할 수 있도록 단계별 축약 형태를 개발하여 사용성을 높였습니다. 새롭게 디자인된 아이덴티티는 앞으로 김윤아의 앨범, 개인 채널 등 퍼스널 브랜딩의 다양한 영역에서 활용될 예정입니다.

Discipline Brand Identity
Scope Logo, Symbol

Client
Love Maneuver










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