

PLAC is a contemporary casual brand from South Korea. FLAKE formulated PLAC's brand strategy and conducted identity renewal by analyzing current market trends and competitor brands. Reflecting recent consumer purchasing psychology, FLAKE proposed a design that enables more robust and impactful logo utilization. To visually embody the brand's values of simplicity and modernity, FLAKE designed with a minimal concept, eliminating unnecessary embellishments. Subsequently, FLAKE developed a system to establish consistency in the on and offline experience through brand application and guideline work.
플랙은 대한민국의 컨템포러리 캐주얼 브랜드입니다. 플레이크는 현재 시장 트렌드와 경쟁 브랜드를 분석하여 플랙의 브랜드 전략을 수립하고 아이덴티티 리뉴얼 작업을 진행했습니다. 최근 소비자의 구매 심리를 반영하여 더욱 견고하고 임팩트 있는 로고 활용이 가능한 디자인을 제안했습니다. 브랜드가 지닌 심플함과 모던함이라는 가치를 시각적으로 구현하고자 불필요한 장식을 배제하고 미니멀한 콘셉트로 디자인했으며, 이후 브랜드 애플리케이션 및 가이드라인 작업을 통해 온·오프라인 경험의 일관성을 구축하기 위한 시스템을 개발했습니다.
Discipline Brand Identity, Experience
Client Plasid Wave
Scope Market Analysis, Trend Analysis, Strategy, Concept, Logo, Symbol, Color Scheme & Usage, Typeface & Usage, Application, LogoMotion, Guidelines
Client Plasid Wave
