

In In 2016, designer bag brand MAZI UNTITLED was launched with the faithful basic design and practical details. We began collaborating with the MAZI UNTITLED through a 4 weeks in-depth workshop, analyzing the brand’s problem and reorganizing the brand’s vision, mission, core values, and slogan. Based on the derived core values, we renewed the logo, and designed the symbol with its implicated meaning. We focused on enhancing the consistency of the brand identity by designing the stationary, label, package
2016년도에 론칭한 디자이너 가방 브랜드 마지언타이틀은 기본에 충실한 디자인과 실용적인 디테일이 특징입니다. 팀 플레이크는 마지언타이틀 전 직원과 함께 4주간 심도있는 워크숍을 통해 브랜드가 가진 문제점을 분석하고 브랜드의 비젼, 미션, 핵심 가치, 슬로건 등을 새롭게 정리했습니다. 도출된 핵심가치를 토대로 로고타입을 리뉴얼하고, 그 의미를 함축적으로 담아 심볼을 새롭게 디자인했습니다. 서식류, 라벨, 포장재 등 소비자 접점의 디자인을 함께 진행하며 브랜드 아이덴티티의 일관성을 높이는데 집중했습니다.
Discipline Brand Identity, Experience
Client MAZI
Scope Strategy, Concept, Creative Direction, Logo, Symbol, Color Scheme & Usage, Typeface & Usage, Application, Guidelines
Client MAZI
