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Brand Case Study





Midim is an F&B brand created by Mimeemyunga, a soba restaurant that has been featured in the Michelin Guide for three consecutive years, and Ding Dim 1968, a Hong Kong traditional dim sum restaurant with a 53-year history. The dim sum 点心, meaning "to touch the heart," and the long soba 蕎麦 are used as dot and line elements in the logotype. As a new attempt to combine two representative cuisines of Hong Kong and Japan, we have strived to express uniqueness by incorporating a Western fast-food mood rather than emphasizing traditional Asian aesthetics. FLAKE was responsible for the overall establishment of Midim's identity, including the logotype, menu, uniforms, various applications, and spatial signage.


미딤은 미슐랭 가이드에 3년 연속 소개된 소바집 미미면가와 53년 역사를 자랑하는 홍콩 전통 딤섬 레스토랑 딩딤1968이 함께 만든 F&B 브랜드입니다. 마음의 점을 찍는다는 의미를 가진 딤섬点心과 길다란 소바蕎麦를 로고타입의 점과 선 요소로 사용했습니다. 홍콩, 일본을 대표하는 두 음식이 만나는 새로운 시도이기에 오히려 아시아 전통 느낌을 살리기보다 웨스턴 패스트푸드 무드를 더해 유니크함을 표현하려 노력했습니다. 플레이크는 미딤의 로고타입, 메뉴판, 유니폼 등 각종 어플리케이션 및 공간 사이니지를 비롯한 아이덴티티 구축 전반을 담당했습니다.

Discipline Brand Identity, Experience
Scope Concept, Logo, Symbol, Key-Visual, Color Scheme & Usage, Typeface & Usage, Application, LogoMotion, Guidelines

Client
Midim














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