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Brand Case Study













VAOMENT is a new kitchenware brand launched by CJ OnStyle. The name is a combination of letters from 'Valuable Object' and 'Moment,' conveying the meaning of creating precious moments in the kitchen with the valuable and useful kitchenware proposed by VAOMENT. With a focus on the essence of food, the brand adopts a simple, unadorned design concept and adds a somewhat weighty and professional mood. The symbol uses curves that express flow to evoke the feeling of enjoying the cooking process rather than static results, and symbolizes nature and the inherent ingredients of food, such as mountains, fields, and the sea.


바오먼트는 CJ온스타일에서 신규 론칭한 키친웨어 브랜드입니다. ‘Valuable Object’와 ‘Moment’의 알파벳을 합쳐 만들었습니다. ‘바오먼트’가 제안하는 가치 있고 유용한 키친웨어를 통해 주방에서 나만의 소중한 순간을 만들어가라는 의미입니다. 음식 본질에 집중한다는 의미로 장식이 없는 심플한 디자인을 콘셉트으로 잡고 다소 묵직하고 전문적인 무드를 더했습니다. 심볼은 정적인 결과물보다는 요리하는 과정을 즐긴다는 느낌을 주기 위해 흐름을 표현하는 곡선을 사용했고 산과 들, 바다 등 자연과 음식 본연의 재료를 상징합니다.

Discipline Brand Identity
Scope Market Analysis, Trend Analysis, Strategy, Concept, Creative Direction, Logo, Symbol, Color Scheme & Usage, Typeface & Usage, Application, Guidelines

Client
CJ Onstyle






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