Poster Collection
Logo Collection
Album Artwork Collection
Brand Case Study














Breey is a specialized cosmetic brand that helps restore and heal tired skin. Breey's philosophy of using plant-based ingredients to minimize skin irritation and pursuing sustainable coexistence with the Earth is visualized through organic curve patterns. FLAKE was responsible for the overall establishment of Breey's brand identity, from consulting for the initial brand launch to naming, logotype, graphic motifs, package design, various applications, and guidelines. Breey was recognized for its value by being selected as Korea's Best New Cosmetic Product of 2022.


브리는 지친 피부의 회복과 치유를 돕는 코스메틱 전문 브랜드입니다. 피부 자극을 최소화하는 식물성 원료 사용과 지구와의 지속 가능한 상생이라는 브리의 철학을 유기적인 곡선 패턴으로 시각화했습니다. 플레이크는 브리 브랜드 초기 론칭을 위한 컨설팅부터 네이밍, 로고타입, 그래픽 모티브, 패키지 디자인을 포함한 각종 어플리케이션 및 가이드라인까지, 브랜드 아이덴티티 구축 전반을 담당했습니다. 브리는 2022년 대한민국 신상품 베스트 화장품으로 선정되며 그 가치를 인정받았습니다.

Discipline Brand Identity, Experience
Scope Market Analysis, Trend Analysis, Strategy, Concept, Creative Direction, Naming, Logo, Symbol, Color Scheme & Usage, Typeface & Usage, Application, Package, Shooting, Guidelines

Client
Breey





© 2024 FLAKE Corp All right reserved.
FLAKE Corp : B1 70, Yeonnam-ro 3-gil, Mapo-gu,
Seoul, Republic of Korea 03987
hello@flake.kr
Instagram