

Frip is a lifestyle activity platform based on tastes and hobbies. Users can search for and utilize one-day classes, social clubs, travel packages, and more, all in one place, from payment to participation. From January 2020 to January 2021, FLAKE took on the creative direction of Frip's overall services, diagnosing, inspecting, and improving the company and service brands, and redefining verbal identity elements such as vision, mission, and core values. Subsequently, FLAKE established systems and guidelines for creating creatives and designed user experiences encompassing online/offline, internal, and external aspects.
프립은 취향과 취미를 기반으로 한 라이프스타일 액티비티 플랫폼입니다. 원데이 클래스, 소셜클럽, 여행 상품 등을 검색하고 결제, 참여까지 한 번에 이용할 수 있습니다. 플레이크는 2020년 1월부터 2021년 1월까지 프립 서비스 전반의 크리에이티브 디렉션을 맡아 기업과 서비스 브랜드를 진단, 점검, 개선하고 비젼과 미션, 핵심 가치 등 버벌 아이덴티티를 재정의 했습니다. 이후 크리에이티브를 만들기 위한 시스템과 규칙을 만들고 온/오프라인, 인터널과 익스터널을 아우르는 사용자 경험을 설계했습니다.
Discipline Corporation Identity, Brand Experience
Client Frientrip
Scope Market Analysis, Trend Analysis, Strategy, Concept, Creative Direction, Color Scheme & Usage, Typeface & Usage, Application, Key-Visual, Guidelines
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