

Korea Craft & Design Foundation organized its own exhibition in the second half of 2022 to focus on cups as crafts that are intimate with our daily life. The exhibition introduced more than 300 cups by 30 artists who are actively performing in diverse fields, as well as the humanities knowledge that are accumulated by mankind with cups for a long time. We began with various graphical cups as a key visual that allows producers and audiences to experience cups from different perspectives and angles. We were also responsible for the overall design of the exhibition such as official posters, catalogs, on/offline banners, exhibition curating, merchandises.
한국공예∙디자인문화진흥원은 우리의 일상과 함께 하는 공예품으로 컵에 주목하고 자체기획전 <컵 Anything and Everything about Cups>를 준비했습니다. 전시는 여러 분야에서 활동하는 공예작가 30명의 300여 개 컵, 그리고 인류가 오랜 시간 컵과 함께 만들어온 인문학적 정보를 같이 소개했습니다. 플레이크는 제작자, 감상자의 입장에서 다각도로 컵을 경험할 수 있도록 다양한 그래픽 형태의 컵을 디자인해 키 비쥬얼로 활용했습니다. 그 외에도 공식 포스터, 전시 도록, 온/오프라인 배너, 전시장 공간 구성, 기념 굿즈 등 전시에 관련한 디자인 전반을 맡아 진행했습니다.
Discipline Visual Identity, Experience
Client KCDF
Scope Concept, Logo, Poster, Key-Visual, Application, Motion, Promotion, Space, Signage
Client KCDF
