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Brand Case Study






Happy Habit is a service provided by SK Telecom as part of its ESG management efforts to reduce waste plastic generation and contribute to environmental protection by offering various benefits to coffee purchasers who use eco-friendly reusable cups based on their usage. SK Telecom is developing various eco-friendly initiatives, including establishing a reusable cup circulation system and expanding recycling, through the 'ha:bit eco alliance,' which involves the participation of numerous organizations, companies, and brands. PLAQUE was responsible for the overall brand design and brand experience design of Happy Habit, with a concept symbolizing resource circulation and customer satisfaction through a smile.


해피해빗은 SK텔레콤이 ESG 경영의 일환으로, 폐플라스틱 발생량을 줄이고 환경 보호에 기여하기 위해 친환경 다회용 컵을 사용하는 커피 구매자에게 사용 실적에 따라 다양한 혜택을 제공하는 서비스입니다. SK텔레콤은 여러 기관, 기업, 브랜드가 참여하는 ‘해빗 에코 얼라이언스’를 통해 다회용 컵 순환 시스템을 구축하고 재활용 확대 등 다양한 친환경 사업을 전개하고 있습니다. 플레이크는 자원 순환과 고객 만족을 상징하는 미소를 콘셉트로 해피해빗의 브랜드 디자인 및 브랜드 경험 디자인 전반을 담당했습니다.

Discipline Brand Identity
Scope Strategy, Concept, Logo, Color Scheme & Usage, Typeface & Usage, Key-Visual, Gudelines

Client
SKT













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