

Jaurim, The Wonderland is a documentary that chronicles the commemorative album and concert activities of Korea's leading band, jaurim, alongside 117 of their fans. It also delves into the stories of youth, life, and values that have underpinned Jaurim's music since their debut in 1997. The film was selected to be screened in the Korean Cinema section of the 24th Jeonju International Film Festival in 2023. FLAKE undertook the movie title design and official poster design for Jaurim: The Wonderland. By reviewing a vast amount of photo data with the artist, we selected images for the poster and carefully lettered text to match the mood, striving to faithfully capture the message the documentary intended to convey.
자우림 더 원더랜드는 대한민국 최고의 밴드 자우림이 117명의 팬들과 함께했던 기념 앨범과 콘서트 활동기를 비롯해 1997년 데뷔부터 지금까지 자우림의 음악을 지탱해온 청춘과 삶, 가치관에 대한 이야기를 담은 다큐멘터리입니다. 영화는 2023년 제24회 전주국제영화제에서 코리안 시네마 상영작으로 선정되었습니다. 플레이크는 ‘자우림 더 원더랜드’의 영화 타이틀 작업과 공식 포스터 디자인을 진행했습니다. 방대한 양의 사진 데이터들을 아티스트와 함께 살펴보며 포스터에 사용할 사진을 찾고, 무드에 맞는 글자를 레터링하며 다큐멘터리에서 전달하고자 하는 메시지를 충실히 담으려고 노력했습니다.
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