Poster Collection
Logo Collection
Album Artwork Collection
Brand Case Study









FLAKE collaborated with the Big Hit Music Brand Design Team to propose a new key visual for the company that reflected the label's redefined vision, mission, and core values. Additionally, FLAKE designed and produced an employee onboarding kit that embodied the label's identity. The onboarding kit was based on Big Hit Music's symbolic black and white colors. The packaging structure was developed to allow new employees to naturally experience the label's philosophy and identity throughout the onboarding process. The kit included practical items suitable for office use, such as a laptop pouch, mug, canvas bag, and stickers, along with items symbolizing the core values.


플레이크는 빅히트뮤직 브랜드디자인팀과 레이블의 재정립된 비젼, 미션, 핵심 가치가 반영된 기업의 키비주얼을 새롭게 제안하고, 레이블 아이덴티티를 담은 임직원 온보딩 키트를 구성, 디자인, 제작했습니다. 온보딩 키트는 빅히트뮤직을 상징하는 블랙과 화이트 컬러를 베이스로 온보딩을 경험하는 과정에서 자연스럽게 레이블 철학과 아이덴티티를 느낄 수 있도록 지기구조를 개발하고 핵심 가치를 상징하는 품목들과 랩탑 파우치, 머그컵, 컨버스백, 스티커 등 오피스에서 사용하기 좋은 실용적인 아이템으로 키트를 구성했습니다.

Discipline Brand Experience
Scope Concept, Visual Direction, Merchandise, Package

Client
Bighit Music







© 2024 FLAKE Corp All right reserved.
FLAKE Corp : B1 70, Yeonnam-ro 3-gil, Mapo-gu,
Seoul, Republic of Korea 03987
hello@flake.kr
Instagram