자우림 『자우림 더 원더랜드』 다큐멘터리 아이덴티티 (2023)
Jaurim 『Jaurim, The Wonderland』 Documentary Identity
Jaurim 『Jaurim, The Wonderland』 Documentary Identity



CVC, an acronym for Customer Value Creator, is the slogan embodying the values of LG Household & Health Care's Design Center and the name of their experiential internship program. The core value of 'creators who build customer value' is symbolically represented in the initials 'C,' 'V,' and 'C,' each crafted into distinct forms to express the values of diversity, novelty, and challenge. Each letter is designed to continuously transform into new shapes, allowing for flexible application. FLAKE designed the identity for the internship program, developing visuals including the logo and symbol, as well as applied designs such as recruitment page merchandise proposals, thereby establishing consistency for the program.
CVC는 (Customer Value Creator)의 약자로 LG생활건강 디자인센터의 가치를 담은 슬로건이자 체험형 인턴쉽 프로그램의 이름입니다. '고객의 가치를 만드는 창작자'라는 핵심 가치를 ‘C’, ‘V’, ‘C’ 이니셜에 상징적으로 담았고 그것을 각기 다른 조형으로 만들어 다양성과 새로움, 도전이라는 가치를 표현했습니다. 각 글자는 새로운 형태의 조형으로 끊임없이 변하며 플렉서블하게 활용될 수 있게 제작되었습니다. 플레이크는 인턴쉽 프로그램 아이덴티티를 디자인하며 로고와 심볼을 포함한 비주얼을 포함해 채용 페이지 머천다이즈 상품 제안 등 응용 디자인을 진행하며 프로그램의 일관성을 만들었습니다.
Discipline Brand Identity, Experience
Client LG HH
Scope Concept, Logo, Symbol, Application,Guidelines
Client LG HH
