VAOMENT
︎  Brand Identity Design

VAOMENT is a kitchenware PB newly launched by CJ OnStyle. It was created by combining the alphabets of "Valuable Object" and "Moment." It means to create your own precious moment in the kitchen through valuable and useful kitchenware proposed by Baoment. The concept is a simple design without decorations, meaning that it focuses on the cooking process and essence. And it added a somewhat heavy and professional mood.

바오먼트(VAOMENT)는 CJ온스타일에서 신규 론칭한 키친웨어 PB이다. ‘Valuable Object’와 ‘Moment’의 알파벳을 합쳐 만들어졌다. ‘바오먼트’가 제안하는 가치 있고 유용한 키친웨어를 통해 주방에서 나만의 소중한 순간을 만들어가라는 의미다. 요리하는 과정, 본질에 집중한다는 의미로 장식이 없는 심플한 디자인을 콘셉으로 잡고 다소 묵직하고 전문적인 무드를 더했다.  




The logo type expanded the width of the letters, giving them an indifferent and crude feeling, but paid close attention to readability and details so that they could be read naturally.

로고타입은 글자 너비를 넓혀 무심한듯 투박한 느낌을 주었지만 자연스럽게 읽힐 수 있도록 가독성과 디테일에 세심한 신경을 썼다.  




Symbols used curves that symbolize the flow to give the feeling of enjoying the process rather than static results, and the symbol line also symbolizes the natural and food ingredients such as mountains, fields, and seas.
심볼은 정적인 결과물 보다는 과정을 즐긴다는 느낌을 주기 위해 흐름을 상징하는 곡선을 사용했고 심볼의 라인은 산과 들, 바다 등 자연, 음식 본연의 재료를 상징하기도합니다.




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