MEDICI EFFECT GROUP Corporation Identity Design (2022)


Medici Effect Group is a corporation dedicated to creating a sustainable ecosystem in which individuals, companies, and communities develop together through the value of the experience and people of the space. MEG creates an offline space that encompasses commercial, residential, and business areas and provides content and services which expands offline experience into online.
메디치 이펙트 그룹은 공간을 이용하는 사람과 공간이 주는 경험의 가치를 통해 개인, 기업, 지역 사회가 함께 성장하는 지속 가능한 생태계를 만드는 일을 합니다. 상업∙주거∙업무를 모두 포괄하는 오프라인 공간을 만들고 공간 경험이 온라인으로 확장되도록 입체적인 관점의 콘텐츠와 서비스를 설계하고 제공합니다.


The Medici Effect Group was inspired by the Medici family, who effectively dominated Florence, Italy from the 15th to the 17th centuries. At the end of the 15th century, the Medici family opened the Renaissance era by generously sponsoring artists and scholars without dividing the fields such as art, philosophy, science, and technology. As the Medici family, MEG also aims to create meaningful synergy by integrating the new contents, services, partners, and brands at the intersection of different ideas, values, and culture.

FLAKE approached the MEG’s core values through their interviews, corporate definition, and visions. We came up with the music/letter motif by contemplating the integration, connection, expansion, and creation of meaning between unrelated fields that are meaningless when they’re by themselves.

On a single note, music cannot be composed. However, it expands into various harmonies and melodies depending on how it is combined with other notes. Likewise, letters cannot deliver their meaning with separated graphemes or a single alphabet. Meaning and synergy are always made with a combination of consonants and vowels, and a combination of alphabets.

The new design system was set from the motif and is now applied across the corporate's general identity - symbols, stationeries, space, and pictograms.


메디치 이펙트 그룹은 공간을 이용하는 사람과 공간이 주는 경험의 가치를 통해 개인, 기업, 지역 사회가 함께 성장하는 지속 가능한 생태계를 만드는 일을 합니다. 상업∙주거∙업무를 모두 포괄하는 오프라인 공간을 만들고 공간 경험이 온라인으로 확장되도록 입체적인 관점의 콘텐츠와 서비스를 설계하고 제공합니다.

메디치 이펙트 그룹은 15~17세기 이탈리아 피렌체를 실질적으로 지배했던 메디치 가문에서 영감을 받았습니다. 예술과 철학, 과학과 신학 등 다양한 분야에 경계를 나누지 않고 예술가와 학자를 아낌없이 후원해 15세기 말 르네상스 시대의 막을 현 메디치 가문 처럼 메디치 이펙트 그룹 역시 서로 다른 생각, 가치, 문화의 교차점에서 새로운 콘텐츠, 서비스, 파트너, 브랜드 간의 융합을 통해 의미있는 시너지 효과를 만들고자합니다.

플레이크는 클라이언트 인터뷰와 기업 정의, 비젼을 통해 메디치 이팩트 그룹이 중요하게 생각하는 가치를 정의하고 영역과 분야에 제한을 두지 않고 각기 다른 것들이 연결되고 조합되어 새로운 의미를 만들거나 확장 되는 것, 혼자일 때는 의미가 없지만 서로 다른 것들이 연결되거나 조합이 되면 더 새로운 의미가 되거나 더 큰 개념으로 확장되는 것들을 고민해 음악과 글자라는 모티브를 도출했습니다.

음악은 한 음일 때는 멜로디나 화음을 만들 수 없지만 다른 음들과 어떻게 조합되고 연결되느냐에 따라 다양한 멜로디로 확장이 됩니다. 글자 역시 자소가 떨어져있거나 한 개의 알파벳으로는 의미를 만들 수 없습니다. 자음과 모음의 결합, 알파벳의 조합으로 의미를 만들고 더 큰 시너지를 만들 수 있습니다.

도출된 모티브에서 기업 크리에이티브의 규칙을 설정하고 이 규칙들은 기업의 심볼, 서식류, 공간, 픽토그램과 사이니지 등기업 전반의 이이덴티티로 적용되었습니다.

WHAT WE DID
Market trend analysis
Logotype trend analysis
Current situation
Brand essence & Value
Concept & Design keywords
Logo-type design
Symbol design
Color Scheme & Usage
Typeface & Usage
Key visual design
Application design
Brand guidelines

CREDIT
DATE : 2021. 11
CLIENT : WELLS ADVISORS
DESIGN : FLAKE

© 2024 FLAKE Corp All right reserved.
FLAKE Corp : B1 70, Yeonnam-ro 3-gil, Mapo-gu,
Seoul, Republic of Korea 03987
hello@flake.kr
Instagram