IMPRINTU is a mini tattoo printer brand introduced by LG Household & Health Care. It is a fashion / beauty item that can be used in various ways in daily life, targeting the MZ generation who are free to express themselves. You can express without restrictions on various surfaces such as skin or paper, and you can print not only a variety of designs but also your own one-of-a-kind art. FLAKE focused on the characteristics of the target MZ generation and IMRPINTU and designed IMPRINTU's identity. The logotype is wide and sideways, following the shape of a flat printer, and the scene of the printer passing by and printing is expressed as a line element under the logotype. We also created color and font regulations and product/brand introductions to ensure consistent service operation.
OVERVIEW
IMPRINTU는 LG생활건강이 선보인 미니 타투 프린터 브랜드입니다. 자기 표현이 자유로운 MZ세대를 대상으로 일상 속에서 다양하게 활용 가능한 패션/뷰티 아이템으로 기획되었습니다. 모바일 앱을 통해 다양하게 준비된 도안을 다운받아 편리하게 사용 가능하고 ‘크리에이트’ 기능을 통해 세상에 단 하나 뿐인 나만의 아트까지 프린트 할 수 있는 것이 특징입니다. 피부나 종이 등 다양한 표면에 제약 없이 표현 가능하고, LG생활건강 색조연구소에서 자체 개발한 비건 잉크를 사용해 안전하게 사용할 수 있습니다.
IMPRINTU is a mini tattoo printer brand introduced by LG Household & Health Care. It is designed as a fashion/beauty item that can be used in various ways in everyday life for Millennials and Gen Z generation who can express themselves freely. It is characterized by downloading a variety of designs through a mobile app and being able to print your own art through the 'Create' function. It can be expressed without restrictions on various surfaces such as skin or paper, and also can be used safely using vegan ink developed by LG Household & Health Care.
BRAND DEFINITION
IMPRINTU는 새로운 뷰티 디바이스 시장 가능성을 살피고 디지털 기술력을 활용한 타투 문화 관련 사업을 유치하기 위해 개발된 패션 & 뷰티 리츄얼 브랜드입니다. MZ 세대의 자기 표현 니즈를 충족시켜 줄 간편한 서비스와 디바이스로 쉽고 다양한 연출을 통해 빠르게 시장에 포지셔닝하는 것을 목표로 가지고있습니다.
MARKET INSIGHT
글로벌 MZ세대를 핵심 타겟으로한 디지털 테크 / 뷰티 브랜드 제품이기 때문에 다양한 국가의 젊은 세대들을 중심으로 사용자 분석을 진행했습니다. 타겟 리서치를 통해 MZ세대가 선호하는 디자인은 단순한 형태를 띄면서 동시에 상황과 타겟 성향에 맞는 과감한 표현을 하는 특징이 있다는 것을 알 수 있었습니다.
기존 디지털 테크 브랜드는 기능 중심의 단순하고 심플한 디자인이 주를 이루고있었고 뷰티 디바이스 시장은 역사가 길지 않아 이렇다할 공통적인 특징을 찾기 어려웠습니다.
우리는 디자인 방향성을 잡기에 앞서 제품이 아우르는 코어 타겟이 너무 넓다는 것과 타겟 국가와 세대가 성향과 선호하는 디자인 유형이 개성에 따라 너무 다르다는 것을 해결해야 했습니다. 또한 디지털 디바이스와 뷰티 산업의 시각적 트랜드가 너무 달라 어느쪽에 기준을 두어야할지 빙향을 잡기 어려웠습니다.
플레이크는 디지털 디바이스의 특징을 더 강조한 방향과 임프린투 제품의 속성을 담은 방향, 뷰티 산업 카테고리의
특징을 더 강조한 방향, 형식에 얽메이지 않은 트랜드하고 자유로운 방향 등 몇가지의 콘셉트를 잡고 디자인 시안을 공유하며 방향성을 좁혀나갔습니다.
IMPRINTU는 새로운 뷰티 디바이스 시장 가능성을 살피고 디지털 기술력을 활용한 타투 문화 관련 사업을 유치하기 위해 개발된 패션 & 뷰티 리츄얼 브랜드입니다. MZ 세대의 자기 표현 니즈를 충족시켜 줄 간편한 서비스와 디바이스로 쉽고 다양한 연출을 통해 빠르게 시장에 포지셔닝하는 것을 목표로 가지고있습니다.
MARKET INSIGHT
글로벌 MZ세대를 핵심 타겟으로한 디지털 테크 / 뷰티 브랜드 제품이기 때문에 다양한 국가의 젊은 세대들을 중심으로 사용자 분석을 진행했습니다. 타겟 리서치를 통해 MZ세대가 선호하는 디자인은 단순한 형태를 띄면서 동시에 상황과 타겟 성향에 맞는 과감한 표현을 하는 특징이 있다는 것을 알 수 있었습니다.
기존 디지털 테크 브랜드는 기능 중심의 단순하고 심플한 디자인이 주를 이루고있었고 뷰티 디바이스 시장은 역사가 길지 않아 이렇다할 공통적인 특징을 찾기 어려웠습니다.
우리는 디자인 방향성을 잡기에 앞서 제품이 아우르는 코어 타겟이 너무 넓다는 것과 타겟 국가와 세대가 성향과 선호하는 디자인 유형이 개성에 따라 너무 다르다는 것을 해결해야 했습니다. 또한 디지털 디바이스와 뷰티 산업의 시각적 트랜드가 너무 달라 어느쪽에 기준을 두어야할지 빙향을 잡기 어려웠습니다.
플레이크는 디지털 디바이스의 특징을 더 강조한 방향과 임프린투 제품의 속성을 담은 방향, 뷰티 산업 카테고리의
특징을 더 강조한 방향, 형식에 얽메이지 않은 트랜드하고 자유로운 방향 등 몇가지의 콘셉트를 잡고 디자인 시안을 공유하며 방향성을 좁혀나갔습니다.
IMPRINTU is a fashion & beauty ritual brand developed to explore the potential of the new beauty device market and attract tattoo culture-related businesses using digital technology. It aims to position itself in the market through easy and diverse production with simple services and devices that will meet the needs of Millennials and Gen Z generation's self-expression.
Since it is a digital tech and beauty brand product targeting Millennials and Gen Z generation around the world, we conducted a user analysis focusing on younger generations in various countries. Target research has shown that the MZ generation's preferred design having a simple form and a bold expression that fits to the situation and target orientation.
Existing digital tech brands were dominated by function-oriented, simple designs, and the beauty device market did not have a long history, making it difficult to find common features.
Before deciding on the design direction, we had to understand that the core targets covered by the product were too broad, and that the tendency of the target country and generation and the preferred design type were too different depending on individuality. Additionally, the visual trends of digital devices and the beauty industry were so different that we had a hard time figuring out where to set the standard.
FLAKE has narrowed down its direction by sharing design proposals with several concepts, including more emphasis on the features of digital devices, more emphasis on the attributes of IMPRINTU products, more emphasis on beauty industry categories, and a trend and free direction that is not entangled in form.
Since it is a digital tech and beauty brand product targeting Millennials and Gen Z generation around the world, we conducted a user analysis focusing on younger generations in various countries. Target research has shown that the MZ generation's preferred design having a simple form and a bold expression that fits to the situation and target orientation.
Existing digital tech brands were dominated by function-oriented, simple designs, and the beauty device market did not have a long history, making it difficult to find common features.
Before deciding on the design direction, we had to understand that the core targets covered by the product were too broad, and that the tendency of the target country and generation and the preferred design type were too different depending on individuality. Additionally, the visual trends of digital devices and the beauty industry were so different that we had a hard time figuring out where to set the standard.
FLAKE has narrowed down its direction by sharing design proposals with several concepts, including more emphasis on the features of digital devices, more emphasis on the attributes of IMPRINTU products, more emphasis on beauty industry categories, and a trend and free direction that is not entangled in form.
BRAND DESIGN DIRECTION
IMPRINTU 브랜드는 다소 생소한 뷰티 테크 제품 카테고리에 다양한 트랜드와 취향을 갖고있는 타겟 감성과 비건 타투, 비건 코스메틱 트랜드를 매칭해 차별성을 만들려고했습니다. 다양한 국가, 다양한 개성를 아우르는 쉽고 직관적인 디자인을 콘셉트로 경쾌한 키-컬러와 타이포그래피만 사용해 핵심 타겟에 어필할 수 있는 클린하고 아이코닉한 디자인을 만들기 위해 노력했습니다.
IMPRINTU 브랜드는 다소 생소한 뷰티 테크 제품 카테고리에 다양한 트랜드와 취향을 갖고있는 타겟 감성과 비건 타투, 비건 코스메틱 트랜드를 매칭해 차별성을 만들려고했습니다. 다양한 국가, 다양한 개성를 아우르는 쉽고 직관적인 디자인을 콘셉트로 경쾌한 키-컬러와 타이포그래피만 사용해 핵심 타겟에 어필할 수 있는 클린하고 아이코닉한 디자인을 만들기 위해 노력했습니다.
IMPRINTU tried to create a difference by matching target sensibilities, vegan tattoos, and vegan cosmetic trends with various trends and tastes in rather unfamiliar beauty tech product categories. With the concept of an easy and intuitive design encompassing various countries and personalities, we tried to create a clean and iconographic design that can appeal to core targets using only cheerful key-color and typography.
NAMING / SLOGAN
IMPRINTU 브랜드 네이밍은‘나만의 개성을 초소형 기기를 통해 imprintu(즉흥적으로) printu(프린투)한다'라는 의미를 담고있습니다. 슬로건은 YOUR IMPROMPTU PLAYGROUND로 매일 변화하는 옷, 화장, 악세서리처럼 IMPRINTU로 일상에 무한한 새로움을 즉흥적으로 더해 날마다 새로운 나를 표현하는 즐거움과 재미를 강조하고있습니다.
LOGO DESIGN
IMPRINTU 로고 디자인은 제품 속성과 디지털 디바이스 느낌을 살려 직선적이고 심플하게 디자인되었습니다. 로고 하단 라인은 프린터의 본질적인 속성인 PRESS, ‘눌러서 찍는다‘는 개념을 포인트 요소로 사용했습니다. 작은 지면과 여러 미디어 환경에서도 제약이 없도록 디테일한 시각 보정 과정을 거쳐 브랜드가 가진 일관성이 구현될 수 있도록 제작했습니다.
IMPRINTU 브랜드 네이밍은‘나만의 개성을 초소형 기기를 통해 imprintu(즉흥적으로) printu(프린투)한다'라는 의미를 담고있습니다. 슬로건은 YOUR IMPROMPTU PLAYGROUND로 매일 변화하는 옷, 화장, 악세서리처럼 IMPRINTU로 일상에 무한한 새로움을 즉흥적으로 더해 날마다 새로운 나를 표현하는 즐거움과 재미를 강조하고있습니다.
LOGO DESIGN
IMPRINTU 로고 디자인은 제품 속성과 디지털 디바이스 느낌을 살려 직선적이고 심플하게 디자인되었습니다. 로고 하단 라인은 프린터의 본질적인 속성인 PRESS, ‘눌러서 찍는다‘는 개념을 포인트 요소로 사용했습니다. 작은 지면과 여러 미디어 환경에서도 제약이 없도록 디테일한 시각 보정 과정을 거쳐 브랜드가 가진 일관성이 구현될 수 있도록 제작했습니다.
The IMPRINTU brand name contains the meaning of ‘printu your own personality through micro devices as imprintu.’ The slogan is YOUR IMPROMPTU PLAYGROUND, and like clothes, makeup, and accessories that change every day, IMPRINTU emphasizes the pleasure and fun of expressing a new self every day by adding spontaneous and infinite newness to everyday life.
IMPRINTU logo design is designed to be straight and simple, taking advantage of product attributes and aesthetics of the digital device. The logo bottom line used PRESS, which is the essential properties of the printer, and 'press and take' as the point elements. It is designed to implement the consistency of the brand through detailed visual correction so that there are no restrictions on small pages and various media environments.
IMPRINTU logo design is designed to be straight and simple, taking advantage of product attributes and aesthetics of the digital device. The logo bottom line used PRESS, which is the essential properties of the printer, and 'press and take' as the point elements. It is designed to implement the consistency of the brand through detailed visual correction so that there are no restrictions on small pages and various media environments.
APPLICATION DESIGN
브랜드 베이직 시스템 작업을 마치고 다양한 국가, 파트너, 유관 부서에서 일관성을 가지고 브랜드를 운영하기 위한 다양한 어셋과 규정을 담은 글로벌 가이드라인을 제작했습니다. 이후 실제 제품 패키지 디자인, 제품 설명서, 브랜드 소개서 등 오프라인 경험 디자인과 앱아이콘, 앱스플래시, 브랜드 홍보 영상 등 온라인 경험디자인을 진행하며 온오프라인 전반의 통합적인 브랜드 경험을 설계했습니다.
브랜드 베이직 시스템 작업을 마치고 다양한 국가, 파트너, 유관 부서에서 일관성을 가지고 브랜드를 운영하기 위한 다양한 어셋과 규정을 담은 글로벌 가이드라인을 제작했습니다. 이후 실제 제품 패키지 디자인, 제품 설명서, 브랜드 소개서 등 오프라인 경험 디자인과 앱아이콘, 앱스플래시, 브랜드 홍보 영상 등 온라인 경험디자인을 진행하며 온오프라인 전반의 통합적인 브랜드 경험을 설계했습니다.
After completing the brand basic system work, we created global guidelines containing various assets and regulations to operate the brand with consistency across various countries, partners, and related departments. Afterwards, we designed an integrated brand experience across online and offline by conducting offline experience design such as actual product package design, product manual, and brand introduction, as well as online experience design such as app icon, app splash, and brand promotional video.
EPILOG
다소 생소한 뷰티 테크 제품 브랜딩 프로젝트로, 트랜드에 민감한 세대를 핵심 타깃으로하지만 동시에 판매와 실수요가 고려되아야하는 프로젝트였습니다. 글로벌 타겟, 다양한 유형과 성향, 관련 산업군에 관한 이해가 필요했으며 프로젝트 초반 다양하고 자유로운 방식의 디렉션과 아이디에이션으로 디자인 방향성을 타겟팅하는데 주력했습니다. IMPRINTU는 국내 화장품 업계 최초로 ICT 모바일 산업 분야 세계 최대 박람회인 스페인 MWC 통해 처음 선을 보였고 현재 국내는 물론 다양한 국가에서 판매가되고 있습니다.
Brand Strategy & Identity, Logo, App Icon, Package, Visual & Promotion, Typeface & Usage, Key-Visual, Application, Logo Motion, App Splash, Advertising Video, Guidelines, Introduction Press
CLIENT : LG H&H
DESIGN : FLAKE
PROJECT MEMBER : Choi Kiwoong, Ryu Sumi, Jung Hooho, Kong Yukyung, Kim Yesaem, Yu Seungmin
다소 생소한 뷰티 테크 제품 브랜딩 프로젝트로, 트랜드에 민감한 세대를 핵심 타깃으로하지만 동시에 판매와 실수요가 고려되아야하는 프로젝트였습니다. 글로벌 타겟, 다양한 유형과 성향, 관련 산업군에 관한 이해가 필요했으며 프로젝트 초반 다양하고 자유로운 방식의 디렉션과 아이디에이션으로 디자인 방향성을 타겟팅하는데 주력했습니다. IMPRINTU는 국내 화장품 업계 최초로 ICT 모바일 산업 분야 세계 최대 박람회인 스페인 MWC 통해 처음 선을 보였고 현재 국내는 물론 다양한 국가에서 판매가되고 있습니다.
Brand Strategy & Identity, Logo, App Icon, Package, Visual & Promotion, Typeface & Usage, Key-Visual, Application, Logo Motion, App Splash, Advertising Video, Guidelines, Introduction Press
CLIENT : LG H&H
DESIGN : FLAKE
PROJECT MEMBER : Choi Kiwoong, Ryu Sumi, Jung Hooho, Kong Yukyung, Kim Yesaem, Yu Seungmin
It was a somewhat unfamiliar beauty tech product branding project, targeting a generation who is sensitive to trends, but at the same time, sales and actual demand had to be taken into consideration. We needed to understand global targets, various types and tendencies, and related industries, and focused on targeting the design direction through various and free methods of direction and ideation at the beginning of the project. IMPRINTU was introduced for the first time in the domestic cosmetics industry at MWC Spain, the world's largest ICT mobile industry fair, and is currently for sale not only in Korea but also in various countries.