<ART369> EXHIBITION IDENTITY & KET VISUAL DESIGN


Art 369 is an exhibition which sells every work on display for 300,000 won / 600,000 won / 900,000 won to expand the base of the art collecting culture where anyone can enjoy, support, and own art. All profits from the sale are distributed to the artists, leading to an opportunity for young artists to participate in the art market and for audiences to engage with high-end artworks at reasonable prices. The rings and chains of the key visual carry out the concept of connection between creators, audiences, collectors, and platform. Youthful and light-weighted design system reflects the exhibition’s ultimate goal of lowering the barrier for the young artists to enter the art market. We were also to design the overall exhibition, from the title, posters, catalogs, on/offline banners, curating to related graphics.
아트369는 누구나 예술을 즐기고, 후원하고, 소장할 수 있는 콜렉션 문화의 저변을 확대하고자 전시되는 모든 작품을 30만원 / 60만원 / 90만원 정찰제로 판매하는 전시입니다. 작품 판매 수익금 전액은 모두 참여 작가에게 제공되며 그 결과 청년작가들에게 미술시장 진입의 기회를 마련해, 보다 많은 사람들에게 합리적인 가격에 수준 높은 미술품을 만날 수 있는 기회를 제공합니다. 플레이크는 창작자와 관람객, 수집가와 플랫폼을 연결한다는 개념을 살려 고리, 사슬을 모티브로 전시 키 비주얼 작업을 진행했습니다. 젊은 청년 작가를 중심으로 예술 작품의 진입 장벽을 낮추기 위한 전시인 만큼 젊고 가벼운 느낌으로 디자인했습니다. 플레이크는 전시 타이틀, 공식 포스터, 전시 도록, 온/오프라인 배너, 공간 구성, 전시 그래픽 등 전시에 관련한 디자인 전반을 맡아 진행했습니다.






WHAT WE DID
Official main posters
Key visual design  
Marketing design
SNS images & motion
Exhibition graphic
Wayfinding design
Book & Editorial design

CREDIT
DATE : 2021. 10
CLIENT : ARTPLACE
DESIGN : FLAKE