다노는 습관을 개선하고 건강한 라이프를 만들기 위한 최상의 상태를 이끌어내는 토탈 플랫폼입니다. 모바일 앱 기반 온라인 PT 서비스 다노핏코치와 건강한 식습관을 만들기 위한 다노샵, 다노 매거진 등을 운영합니다. 플레이크는 다노 팀과 함께 2021년 4월 부터 12월까지 6개월간 기업 다노, 다노의 서비스, 브랜드, 마케팅 등을 분석하고 새롭게 브랜드 미션과 비젼, 벨류를 정리해 아이덴티티를 리뉴얼했습니다. 도출된 키워드와 크리에이티브의 규칙을 기반으로 기업과 브랜드의 로고타입, 비주얼 에셋, 컬러, 아이콘 픽토그램 등 기업과 브랜드 운영에 관련한 전반을 개선했고 폰트와 이미지 사용 등의 규정을 만들어 이후 일관성있는 서비스 운용이 가능하도록 만들었습니다.


Dano is a total platform that carries out the best conditions for improving habits and creating a healthy lifestyle. Through the online mobile platform, a personal training service Dano Fit Coach, Dano Shop, and Dano Magazine is operated, for healthy eating habits. From April to December 2021, we worked closely with Team Dano to analyze Dano’s services, brands, and marketing and renewed the identity by reorganizing the brand mission, vision, and values. Based on the derived keywords and creative system, we improved general brand operation by establishing Dano’s logo, visual assets, colors, icons, and pictograms for consistent service management.

WHAT WE DID

Concept & Design keywords
Logo-type Design
Symbol Design
Cover Artwork
Typeface & Usage
Key visual Design
Application Design
Logo Motion Design
Promotion Design






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